Diakonihelgen

Jag har nu glädjen att skriva några rader om diakonihelgen den 12-14 april. Vi hade då förmånen att ha S:ta Clara på besök, med Mats Nyholm i spetsen. Helgen syftade till att inspirera, uppmuntra och utrusta oss i Vasakyrkan i vårt diakonala arbete.
Hela helgen var fantastisk och innehöll mycket bön, gemenskap och inspiration. Det var också en bra uppslutning, då många fler än endast diakonirådet och personalen var närvarande. Under helgen var det mycket som tog form när det kommer till diakonin i Vasakyrkan. Diakonirådet har till exempel landat i att fokusera på tre områden: integration, ensamhet och psykisk hälsa. Vi har redan nu startat ett café; ett rum och en möjlighet till god integration. Du är varmt välkommen att vara med!

Joline Dagerbrant