EFS-gården, Backen

På somrarna flyttar Vasakyrkan ut sin verksamhet till Sockenvägen 31, EFS-gården, Backen. Vår gård ligger omgärdat av underbar grönska i form av blommande rabatter, stora grönytor och vackra, högresta träd. Nedanför gården flyter Umeälven. Varje sommar från juni till augusti har vi ett varierat program, med gudstjänster och kulturkvällar.

EFS-gården, sommarhemmet

Sommaren 2023

Klicka här för att komma till kulturverandans program på EFS-gården Backen sommaren 2023.

Klicka här för att komma till programmet för gudstjänsterna på EFS-gården Backen sommaren 2023.

Kulturverandan – torsdagar 18.00-22.00

Under juni till augusti öppnar vi ett kreativt kulturcentrum på torsdagskvällar. I vår Hantverksbod säljer lokala hantverkare och ”Händer för mission” sina alster. Ett besök här gör dig inte besviken!

I Caféet säljs gott, hembakt fika till rimliga priser. Det finns gott om plats både ute och inne.

Varje torsdag erbjuds en workshop kl 18.00 som man kan anmäla sig till. Det kan vara allt ifrån att färga ullgarn, tälja eller göra eget godis.

Senare kl 19.00 bjuds det till konsert. Inträdet är gratis men vi hoppas att ni frivilligt ger en slant till våra gästande musiker. Vi försöker, så långt det är möjligt, att boka olika musikstilar och underhållare för att alla ska kunna hitta något som passar.

Sist på kvällen kan du delta i en veckomässa eller aftonbön kl 21.00 inne i kappellet.

I vår kalender kan du se vårt program för sommaren 2023. Du kan också följa Kulturverandans program på Facebook eller Instagram

Gudstjänster

11 juni till 20 augusti firar Vasakyrkan sina söndagsgudstjänster 11:00 ute på EFS-gården, Backen. Då vi kan erbjuda ljud både inne i och utanför kapellet så kan du välja själv vad du tycker passar.

På gården finns möjlighet till lek för de barn som önskar. Klätterställning, gungor, trampcyklar och annat kul. Efter gudstjänsten går det även att köpa glass och fika.

Välkommen till vår vackra gård!
EFS-gården, Backen