Söndagsskola

Barn

”Låt barnen komma hit till mig och hindra dem inte: Guds rike tillhör sådana som de.”

Mark 10:14b

De flesta söndagar erbjuder vi söndagsskola i anslutning till våra gudstjänster. Barnen följer med de vuxna till kyrksalen kl 11.00. Cirka 11.15 sjunger alla i kyrkan tillsammans ”Söndagsskolans sång” och därefter går barnen och ledarna tillsammans till vårt söndagsskolrum.

Barn, pyssel

Ibland deltar vi i gudstjänster för stora och små. Då får vi en möjlighet att sjunga för våra anhöriga och berätta om vad vi fått lära oss. Det brukar vara väldigt roligt och mycket uppskattat.

Barn, musik, sång

Här får vi en barnanpassad undervisning om kristen tro och vem Gud är. Vi sjunger och pysslar, leker och busar. Visst vill du vara med?

Barn, musik, sång

Ledare för söndagsskolan 2023: Sofia Karlsson.

Terminsstart ht 2023: oktober

Vill du vara med som söndagsskolledare eller har du frågor till oss? Tveka inte att höra av dig.

Foto/bild:Theresia.