Rapport från styrelsemöte den 16 november

Det märks att detta år börjar gå mot sitt slut så även detta verksamhetsåret. Styrelsen ägnade tid till att börja förbereda årsmöteshandlingar och beslutade att nästa årsmöte kommer att bli 1 mars 2022. Det blir en återgång till att vi börjar med soppmiddag innan årsförhandlingarna startar.

Det märks att detta år börjar gå mot sitt slut och så även detta verksamhetsår. Styrelsen ägnade tid åt att förbereda inför årsmöteshandlingarna och beslutade att nästa årsmöte kommer att bli den 1 mars 2022. Vi börjar då med soppmiddag, innan årsförhandlingarna startar.

Vi har under flera tidigare soppmiddagar pratat en del om församlingsutveckling och som i ett led i detta planerar vi i februari en lördag där vi får möjlighet att fördjupa vår gemenskap. Mer information om detta kommer senare.

På temat församlingsutveckling planeras det Alphakurser under nästa år. Det finns ett stort behov av att fördjupa kunskapen om vad vi tror på, även om man har varit med i kyrkan under många år. Så fundera på om just du ska vara med. Det kan vara ett bra sätt att bygga både kunskap och gemenskap men andra i vår förening.

Den 21 november välkomnas vår nya ungdomskonsulent. Det känns väldigt bra att denna rekrytering har gått i lås. Vi får be för Adam Govik att han får bli till välsignelse för Vasakyrkan och även för Umeå. Styrelsen har även börjat titta på hur hösten 2022 kommer att se ut beträffande bemanningen och de har några förslag på hur det kan fungera.

Övriga frågor som berördes under mötet var fastigheterna, ljudet och det byte av kod som kommer att göras för våra kodlås. Mer om detta finns i detta nummer av månadsbladet.

För er som är intresserade av protokoll från styrelsemöten så finns det möjlighet att läsa dem digitalt om man är medlem i vår förening. På vår webb finns det möjlighet att anmäla sitt intresse för detta. Ni som inte är digitala har möjlighet att läsa protokollen i den pärm som finns på kontoret.

Foto/bild:Peo Einemo.