Alpha Undervisning

Alpha

Sedan en tid tillbaka finns en önskan att vi i Vasakyrkan om igen skulle få starta med Alphakurser. Där får deltagarna möjlighet att gemensamt kunna utforska grunderna i den kristna tron.

Redan torsdag den 9 december kl 18.30 är du välkommen till Vasakyrkan om du känner dig intresserad av att på något sätt vara med i planeringen av detta.

Sedan en tid tillbaka finns en önskan att vi i Vasakyrkan återigen ska starta med Alphakurser. På en alphakurs får deltagarna möjlighet att gemensamt utforska grunderna i den kristna tron.

Miljontals människor över hela världen har, sedan starten i London för 30 år sedan, gått en Alphakurs. Under pandemin visade det sig dessutom att även digital Alpha fungerar bra.

Nu finns en önskan att vi ska erbjuda Alpha även i vår kyrka, både till oss i kyrkan som känner att det skulle vara värdefullt att upptäcka mer av vad vi äger i vår tro, men också till människor i vår omgivning som är nyfikna på vad den kristna tron handlar om.

Preliminärt är tanken att få starta med en fysisk kurs (således ej digital), någon gång under början av nästa år.

Redan torsdag den 9 december kl 18.30 är du välkommen till Vasakyrkan om du är intresserad av att på något sätt vara med i planeringen av detta.