Föreningen Styrelsen

Rapport från styrelsemöte

Tisdagen den 10 oktober hade styrelsen för Vasakyrkan styrelsemöte. Dessa möten inleds alltid med en liten andakt och en bönestund innan förhandlingarna sätter igång.

Ett av samtalsämnena för detta möte var att se hur vi kan använda mötet med S:ta Clara och anpassa vårt diagonala arbete så att det blir det arbete som Gud vill att Vasakyrkans ska göra i Umeå.

Ett annat viktigt område som diskuterades var Vasagatans ombyggnad. Kan vi ”dra nytta” av denna ombyggnad för att mer öppna upp vår kyrka och synliggöra för Umeåborna att det finns en kyrka på Vasaplan. Idag är det många som inte vet att vi finns. Vi behöver även se över hur vi kan anpassa våra förutsättningar att bedriva ”På Trappan”på ett mer väderskyddat sätt.

Vår nya medarbetare, Joline, presenterade sig för styrelsen och berättade hur hon redan har kommit igång med arbetet kring utåtriktad diakoni. Det känns väldigt bra att vi nu har tre anställda i Vasakyrkan igen.

Vi fick också ta beslut om att välkomna sex nya medlemmar in i vår förening.

Den senaste ekonomirapporten gicks igenom och en grupp kommer att börja arbeta med hur vi kan få till ett mer ”stabilt” givande, så att gåvomedlen når upp till det vi beslutade på årsmötet.

Styrelsen/Peo