Bön

Nu har vi åter startat med våra morgonbönestunder i Vasakyrkan kl 08.30 varje onsdag morgon. Där ber vi för Vasakyrkan och allt som sker där. Ofta följer vi upp vår bönestund med ett gemensamt fikatillfälle. En mycket trevlig start på onsdagarna. Varmt välkommen!

Men alla har inte möjlighet att komma till bön på onsdagsmorgnarna. Därför kompletterar vi nu med ett bönetillfälle i Vasakyrkan även kvällstid. Varje torsdagskväll kl 19 med start torsdag den 21 september, är du välkommen till en
kvällsbönestund, som vi inleder med att titta på ett cirka 20 minuter långt avsnitt av BÖNEKURSEN med Pete Greig (som skapat den så kallade 24-7-bönen). Du är mycket välkommen!

I början av sommaren lämnade vi några böneämnen till S:ta Clara kyrka i Stockholm, som dom nu regelbundet ber över. I tro sände vi iväg följande böneämnen. Må vi alla i Vasakyrkan också våga be att detta ska få ske under hösten:
*Ökat antal bedjare vid bönesamlingarna. Att vi blir fler i kyrkans böneteam. Att fler bland oss får en ökad längtan att be tillsammans med andra.
*Att fem nya personer kommer till tro och finner sitt andliga hem hos oss.
*Att fem nya volontärer från oss vill delta i På trappan och andra diakonala insatser.
*Att två helt nya ”livsnära” hemgrupper bildas.

/För styrelsen Lasse Palmér