Alpha

Det känns väldigt roligt att i höst kunna göra en Alpha-kurs tillsammans! Eller för att förtydliga: två kurser. Vårterminens kurs blev så uppskattad att vi valde att göra en fortsättningskurs för kursdeltagarna, samt ha en ny Alpha-kurs parallellt.

Alpha är en grundkurs för kristen tro, under våren hade vi också flera personer från Vasakyrkan som gick kursen, vilket var väldigt uppskattat. Mitt tips till dig, ung eller gammal i tron, är att gå Alpha. Kursen har personligen stärkt min tro, och det är underbart att se andra personer upptäcka vem Gud är.

Varje söndag kl 17:30 med start 25:e september. Det erbjuds mat och fina samtal. Ett bra tips är att bjuda med en vän som inte vet vem Gud är än och gå kursen tillsammans med honom eller henne.

Kom som du är och anmäl dig på: www.vasakyrkan.com/alpha