Föreningen Gudstjänst

Avtackning av Adam

Nu på söndag kommer vi att avtacka Adam Govik som slutar sin anställning i Vasakyrkan under sommaren. Adam började sin tjänst i Vasakyrkan i november 2021. Med sin energi och glädje har han inspirerat och bidragit oerhört mycket på många håll i Vasakyrkans verksamhet.

Den 1 juni blir Fanny klar med sin läkarutbildning och de har beslutat sig för att flytta till Göteborg med hopp om att hitta en AT-tjänst för henne där. Både Adam och Fanny kommer att lämna ett tomrum efter sig men samtidigt mycket tacksamhet hos många av oss efter den tid vi fått tillsammans. Flyttlasset går redan i börja av juni. Men Adam blir kvar ett tag till som lägerchef på sommarens första konfaläger på Klippen och Strömbäck.

Så avtackningen kommer lite väl tidigt men det var det bästa tillfället. Speciellt som det redan var planerat att Adam skulle predika då. Välkommen att vara med.