Sökes!

Vasakyrkan behöver ny styrelsemedlem för 2024
Att få vara med i styrelsen är ett uppdrag som är inspirerande där man tillsammans med både de andra styrelsemedlemmarna och föreningen försöker fatta beslut som leder fram till att vi blir den kyrka som Gud vill använda i Umeå.

Styrelsen behöver lägga både de fysiska och de andliga frågorna i samma vågskål. Fysiska frågor är de som berör t.ex fastigheter och ekonomi. Andliga frågor kan vara vilka verksamheter vi ska satsa på den närmaste tiden.

Vill du eller känner du någon som du tycker är lämplig så kontakta styrelsen (Peo Einemo) eller valberedningen (Stig-Åke Lindgren).

Medverkande till “På Trappan”
Vi har diakonal verksamhet och serverar kaffe varje fredag eftermiddag till de som passerar vår trappa. Detta gör vi tillsammans med Stadsförsamlingen.

Vi behöver fler ideella krafter som hjälper till med att möta Umeborna med en kopp kaffe och kärlek. Hjälp behövs både till att göra kaffet och även till att servera det.

Detta är ett bra sätt att få visa Umeborna vänlighet och uppskattning. Anmäl dig till Joline eller Peo.

Söndagsskolelärare
Vi vill gärna att det blir fler barn som kommer till vår söndagsskola. Barnen är viktiga och vi vill att det ska synas genom att vi fortsätter med söndagsskolan.

Det behövs fler söndagskollärare så att vi kan utveckla söndagsskolan och att vi får berätta om Jesus för många fler barn. Kan du göra en insats så anmäl dig till Sofia Karlsson eller Magnus Lind.