Styrelsedag 3 september

Vasakyrkans styrelse och anställda hade en gemensam dag på EFS Västerbottens lokaler med mat, fika och gemenskap. Under förmiddagen fördes samtal och på eftermiddagen hölls ett
styrelsemöte.

Vasakyrkans styrelse och anställda hade under lördagen den 3 september en gemensam dag på EFS Västerbottens lokaler med mat, fika och gemenskap. Under förmiddagen fördes samtal och på eftermiddagen hölls ett styrelsemöte.

Det är mycket som händer och sker i och runt Vasakyrkan framöver. Det finns alltid mer att prata om än tiden räcker till, men det var en uppskattad dag där vi även fick möjlighet att lära känna varandra lite mer, både styrelse och anställda i kyrkan.
Det är många beslut som måste tas och val som måste göras för en styrelse och i sin tur föreningen, men som en del i Kristus är redan vägen ordnad. Låt oss göra våra liv till en hyllning
åt honom som ger oss frid och frihet genom nåden.

Som det står i Romarbrevet 8:26-29

…Dessutom hjälper Guds Ande oss i vår svaghet. Vi vet ju inte ens vad vi ska be om, men hans Ande ropar en ordlös bön till Gud från vårt inre. […] Vi vet att Gud kan använda varje händelse till något gott för dem som älskar honom och enligt hans plan får tillhöra honom. Och det goda Gud vill, är att vi ska bli lika Jesus, hans Son. Gud bestämde nämligen redan från början att de som tackade ja till att få tillhöra honom, skulle bli lika Jesus […] och lät dem bli skuldfria inför honom (Gud). Och de som har blivit skuldfria inför Gud, ska också få dela hans härlighet.