Gemenskap Gudstjänst Styrelsen

Gudstjänster från den första juni

Efter en vår där verksamheten främst bedrivits via våra digitala kanaler ser vi nu med glädje fram emot att från och med 1/6 äntligen kunna välkomna besökare åter till våra gudstjänster och samlingar.

Efter en vår där verksamheten främst bedrivits via våra digitala kanaler ser vi nu med glädje fram emot att från och med den första juni äntligen åter kunna välkomna besökare till våra gudstjänster och samlingar.

Folkhälsomyndighetens senaste besked ger möjlighet till att välkomna 50 personer till våra samlingar – likt hösten 2020.

Den 6 juni firar vi gudstjänst i Vasakyrkan – därefter flyttar vi ut till Backengården där en hel sommar med gudstjänster och andra samlingar väntar. Första gudstjänsten på Backengården sker den 13 juni.

Platsbokning till gudstjänsten den 6 juni kan göras i evenemangsposten på vår hemsida (www.vasakyrkan.com) eller via telefon 090-77 05 17. För alla gudstjänster på Backen gäller samma ordning som förra sommaren – först till kvarn.

I skrivande stund har Region Västerbotten ännu inte uttalat sig om eventuella lokala förhållningsregler. Vi ber alla att hålla utkik på www.vasakyrkan.com för fortlöpande information och eventuella ändringar.

Foto/bild:Peo Einemo.