Föreningen Styrelsen

Nytt månadsblad

För några veckor sedan publicerades det en ny webb www.vasakyrkan.com för Vasakyrkan. Den gamla webben hade hängt med i drygt 10 år och uppfyllde inte dagens krav på hur en webb ska se ut och fungera.

Den nya webben ger möjligheter att generera information automatiskt till nyhetsbrev och månadsblad. Månadsbladet kommer även i fortsättningen att tryckas och skickas ut till medlemmar som inte har möjlighet att få dem digitalt. Månadsbladet kommer i och med detta sätt att produceras få ett helt annat utseende och det kan hända att det saknas något i början.

Vi kommer  att göra en genomgång av de som får utskick med brev så att det endast är de som inte har möjligheter att få email som får månadsbladen via brevlådan. Det kommer även att finnas utskrivna månadsblad att hämta i Vasakyrkan. Det ligger mycket manuellt arbete bakom utskicken. Det ska tryckas och läggas i kuvert som ska frankeras. Om vi kan minska antalet utskick så kan vi minska arbetstid och kostnader.

Om du som får månadsbladet i brevlådan har en e-postadress så vill vi att du ska få automatiska utskick från Vasakyrkan och ta bort dig från pappersutskicken. Kan du anmäla din email-adress till ordforande@vasakyrkan.com så ser han till att du börjar få information den vägen.

Vi vill gärna ha åsikter och förslag runt månadsbladet. Ta kontakt med ordförande om du har kommentarer runt upplägget eller om du vill vara en del av de som jobbar med informationsfrågorna i Vasakyrkan.

Ordförande/Peo Einemo

Foto/bild:Peo Einemo.