”Musiken – är det enda språk som inte behöver översättas!”

Berthold Auerbach

Musiken är ett naturligt och självklart inslag i Vasakyrkan, både i vårt gudstjänstliv men också genom konserter. Vi sjunger mycket gemensamt på våra samlingar men här finns också körer, solister, instrumentalister, blås mm. Vi önskar vara en förening med stor musikalisk mångfald och många olika uttryck.

Är du ny i Vasakyrkan och önskar hjälpa till musikaliskt vid våra sammankomster? Här finns plats för alla genrer, instrument, åldrar och uttryckssätt! Kontakta Anna Duveskog eller fyll i formuläret så kontaktar vi dig.

Sång, musik
musik, band
Replokal

I Vasakyrkans lokaler har vi en replokal som du kan låna. Tillhör du föreningen och övar inför kommande medverkan är du fri att låna den gratis. Du som inte tillhör föreningen har möjlighet att hyra replokalen för en liten peng. För att boka den mailar du till: bokning@vasakyrkan.com.

Aktuellt om musik