Föreningen Styrelsen

Rapport från styrelsen

Under september månad höll styrelsen två möten men p g a utgivningsdatum för bladet hanns det bara skrivas rapport från ett. Men oavsett träffade styrelsen EFS Västerbottens
distriktsföreståndare efter gudstjänsten den 22 september. Vad som hände då rapporteras i november månadsblad.
Det första styrelsemötet i september var ett ovanligt lågbemannat möte. Men via telefonkontakt kunde det skrapas ihop till fem röster så styrelsen blev röstberättigad. Vad som inte var
lågbemannat var bönen. Styrelsen höll en lång tårfylld bön för tyngda medlemmar. Omsorgen om och att älska våra nästa är även det en del av styrelsearbetet.
Händer för Mission och då främst hantverksboden på Backen samlade in 29 000Kr under sommarsäsongen.
Föreningens fastigheter samlade däremot inte in utan snarare kostade extra mycket.
Snickeriarbeten runt ljudet på Vasakyrkan och trasiga el-radiatorer på Backen är några av anledningarna.
Föreningens anställda, Joline Degerbrant, kommer börja studera under hösten så tjänsten kommer minska till 50%.
Så bra så att Eva Gerhardsson anställts på 20% som administratör åt föreningen med start i mitten på september.
Mariaskolan börjar växa ur föreningens lokaler som de hyr (Backengården). De har önskemål om lokalanpassningar och dialog förs med styrelsen. Vid ev. genomförande blir ett längre
kontrakt än nuvarande, ett åt i taget, aktuellt. Föreningen har så klart även möjligheter att förhandla fram förändringar för dess fördel då med.
/Vasakyrkans styrelse genom Erik Sjölander