Alpha Undervisning

ALPHA

Det sista Jesus sa till sina lärjungar före sin himmelsfärd var: “Åt mig har getts all makt i himlen och på jorden. Gå därför ut och gör alla folk till lärjungar”. Det är ett ofantligt uppdrag vi fått, men Gud har lovat att själv vara med. Vi erbjuds att få vara Guds
medarbetare i hans stora projekt att göra alla folk till hans lärjungar. Men hur ska det vara möjligt – hur ska du eller jag kunna vara med i det Gud vill göra i Umeå idag, om hans önskan nu är att ALLA folk, även alla Umeåbor ska få bli hans lärjungar?
I Vasakyrkan har vi de senaste åren fått se att Gud , bland många andra sätt, verkar kunna använda de ALPHA-kurser vi genomfört för att ”göra folk till hans lärjungar”. Därför har jag ett tips till dig som har en granne eller vän som du kanske ber för, och där
du skulle önska att denna vän skulle få upptäcka vad tro på en levande Gud kan få innebära. Du kan fråga din vän ungefär så här: ”Skulle du vara intresserad av att tillsammans med mig gå en ALPHAkurs i Vasakyrkan i höst?” Fundera på om du kan tänka dig att ställa den frågan till din vän. Då vill jag berätta att nästa ALPHA-kurs planeras att starta i november.