Arv efter Theresia

Vasakyrkan har fått ett arv efter Theresia Marklund som dog, mitt i livet, av en stroke 27 sept 2019.

Theresia var en aktiv medlem i Vasakyrkan, både i församlings- och föreningslivet. Hon bidrog med sin tid, sitt kunnande och engagemang i arbetet med Månadsbladet, Kulturverandan, som sångare i Vasakyrkans kör och tidigare Great Joy.

Det var i samband med studier som Theresia kom till Umeå och blev en trogen medlem i Great Joy och vasakyrkans ungdomsarbete.  Under ett drygt decennium bodde hon i Uppsala och var engagerad i Lötenkyrkan, och när hon flyttade tillbaka till Umeå fick Vasakyrkan åter glädje av hennes engagemang och frivilliga insatser.

I sitt testamente önskade hon att arvet till Vasakyrkans används till ungdomsverksamhet och/eller diakonal verksamhet.